28 Temmuz 2007 Cumartesi

KARS GEZİMİZ 2

Kars maceramıza devam edelim. Can Can'ın teyzesinin oğlu için eve davetiye geldiğinde bu düğüne debüyük abla gitsin dedik.Çünkü geçen sene Ankaraya biz gitmiştik. Ama her zaman ki gibi kapris ailesi, yolu, çocukları bahane ederek gidemeyeceklerini söyledi.İş tabiki aileyi temsilen bize düştü. Aksi gibi Kars havaalanı da bakımdaydı. Önce arabaya yeni lastikler alındı, araba bakıma girdi, işyerlerinden zar zor izinler alındı ve hayırlısyla yanımıza küçük ablayı da alarak yola koyulduk.Baba da büyük ablaya emanet edildi.(Biz dönmeden iki gün önce babayı bırakıp tatile Kastamonuya gitmişler)
Düğünümüz cumartesi akşamdı. Cuma akşamı geceyarısı yola koyulduk.Bolu tünelini ilk defa gördük.Kendimizi havaalanı pistine girer gibi hissettik. Her sıkıldığımızda (Can Can yorulduğunda) molaverdik. Tokatın girişinde iki saat arabanın içinde kestirdik.Sarıkamışa geldiğimizde hızlı bir yağmurave büyük bir doluya tutulduk. Rabbimin hikmetinden sual olunmayacağını ve insanoğlunun acizliğinibirkez daha anladım ve korktum. Akşam sekiz gibi Karsın içine girdik. Karsın içine girmemiz ile kendimizi düğün konvoyunun önünde bulduk. Bunlar bizmkiler deyip konvoyun arkasına takıldık ve ufakbir Kars turu yaptık.Daha sonra konvoyu bırakıp eve gidip üzerimizi değiştirdik ve düğüne geri döndük.Damat kafkas, gelin de yörük olunca oynanan oyunlar güzeldi.Pazar gününü 18 saatlik yolun yorgunluğu olarak uyuyarak geçirdik. Ertesi günü Karsın Kalesini,Şelalesini, ızgara sistemiyle yapılan sokaklarını gördük. Kağızman'a Can Can'ın ilkokuluna gittik,bol bol fotoğraf çektirdik. Dallardaki kayısıları gördük.(Kağızmanın benekli kayısısı çok meşhurmuş)Hava oralarda yeni yeni ısındığı için meyveler bir ay sonra olacakmış, biz erken gittik :)........